Poznaj lepiej śródmieście Gdyni przez zabawę - konkurs dla młodzieży gimnazjalnej

Rada Dzielnicy Śródmieście zaprasza młodzież ze szkół gimnazjalnych do udziału w konkursie "Poznaj lepiej śródmieście Gdyni przez zabawę".

Konkurs ma formułę gier miejskich, których tematyka obejmuje przeszłość i teraźniejszość Śródmieścia Gdyni.
Konkurs jest podzielony na 3 gry (etapy), które odbędą się w październiku w dniach:

12 (sobota), 19 (sobota) oraz 25 (piątek) 2013 r.

Poszczególne etapy poświęcone będą następującym tematom:

Historyczne obiekty już nieistniejące i zabytki

Ludzie z przeszłości zasłużeni dla Gdyni

Stare gdyńskie firmy

Projekt jest konkursem dla szkół gimnazjalnych z całej Gdyni. Szkoła może zgłosić tylko jedną pięcioosobową drużynę. Skład drużyn może być zmieniony do każdej gry . Drużyny należy zgłosić do 10 października do g. 17.00 e-mailem ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ) lub telefonicznie 58 661 9068. Szczegółowe informacje na stronie internetowej Rady Dzielnicy (srodmiescie.miasto.gdynia.pl) w biurze rady lub telefonicznie.

Regulamin konkursu

PROJEKT TRZY GRY MIEJSKIE
„Poznaj lepiej śródmieście Gdyni przez zabawę”.


REGULAMIN


1. Projekt jest konkursem dla szkół gimnazjalnych z całej Gdyni. Planujemy udział pięcioosobowych zespołów reprezentujących poszczególne szkoły (jeden zespół z jednej szkoły). Chęć uczestnictwa należy zgłaszać do 10 października do g. 17.00 e-mailem lub telefonicznie (dane kontaktowe w ostatnim paragrafie). Konkurs ma formułę gier miejskich, których tematyka obejmuje przeszłość i teraźniejszość Śródmieścia Gdyni. Konkurs jest podzielony na 3 gry (etapy), które odbędą się w październiku w dniach 12.10 (sobota), 19.10 (sobota) oraz 25.10 (piątek).

2. Tematy i harmonogram gier:


PIERWSZA GRA – SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA, g. 10.00 – 14.30

Zlokalizować podane obiekty już nieistniejące, a ważne dla historii Gdyni (po 2 dla każdej grupy), zaznaczyć na mapie i opisać ich położenie - np. osada rybacka z czasów wsi lub restauracja Casino – oraz odnaleźć istniejące zabytki (po 2 dla grupy) - np. Dom Żeglarza czy Bank Polski - wykonać 4 zdjęcia (2 zdjęcia każdego obiektu) oddające ich położenie, piękno i funkcję oraz sporządzić o nich notatkę informacyjną.

DRUGA GRA – SOBOTA 19 PAŹDZIERNIKA, g. 10.00 – 14.30

Ludzie z przeszłości zasłużeni dla Gdyni - opisać ich zasługi, zidentyfikować związane z nimi miejsca, budynki i pomniki, zrobić zdjęcia (1 zdjęcie każdego obiektu) – np. Augustyn Krauze lub kpt. Kazimierz Jurkiewicz.

TRZECIA GRA - PIĄTEK 25 PAŹDZIERNIKA, g. 13.00 – 17.30

Odnaleźć stare, wciąż działające małe gdyńskie firmy, zaznaczyć je na planie miasta, przeprowadzić wywiad z właścicielem i na jego podstawie sporządzić opis firmy, wykonać 3 zdjęcia z podpisem - np. zakład fryzjerski Rococo, zakład krawiecki Wiśniewski.

3. Każdy etap Konkursu, składający się z odprawy, gry i oceny zespołów, trwa około 4,5 godzin. Naszą Bazą stanowi Szkoła Podstawowa nr 21 przy ul. Jana z Kolna 5.
Przebieg każdego etapu Konkursu wygląda następująco:

a) 0,5 godz. - odprawa w Bazie, w holu na parterze: losowanie zadań, przedstawienie scenariusza gry (instrukcje co po kolei uczestnicy mają robić), przedstawienie kryteriów punktacji etapowej oraz wyjaśnienia wątpliwości uczestników.
b) 3,5 godz.- gra czyli rozwiązywanie zadań w terenie i wykonywanie pracy w Sal (w Bazie): wydruk zdjęć na naszej drukarce, zdobywanie potrzebnych informacji
(z książek, Internetu, telefonicznie) oraz sporządzenie krótkich opisów obiektów, osób i firm.
c) 0,5 godz. – ocena pracy zespołów na podstawie dostarczonej dokumentacji, zestawienie punktacji zespołów i ogłoszenie wyników danego etapu.
d) Po trzecim etapie Konkursu nastąpi zakończenie całego Konkursu, co dodatkowo zabierze pół godziny, dlatego ostatnie spotkanie będzie w sumie trwać około 5,5 godzin.

4. Punkty uzyskane przez reprezentacje szkół zostaną zsumowane po ostatnim etapie, w piątek 25 października, po czym nastąpi ogłoszenie wyników całego Konkursu, wręczenie nagród i zakończenie. Nastąpi to w naszej Bazie, czyli Szkole Podstawowej nr 21. W naszej Bazie będzie pracować kierownictwo projektu i komisja Konkursu.

5. Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę o Śródmieściu (zob. niżej Suplement), umiejętność zdobywania informacji, robienia notatek oraz orientację terenową. W terenie będą poruszać się po śródmieściu, odnajdywać obiekty, robić zdjęcia, korzystać z mapy, nanosić znaki na mapę oraz przeprowadzać wywiady. W sali naszej Bazy będą uzyskiwać brakujące informacje z książek, Internetu i telefonicznie od kompetentnych osób oraz sporządzać opisy (najlepiej na komputerze). Organizatorzy zapewnią potrzebne książki, mapy, papier i kredki. Każda grupa powinna posiadać aparat fotograficzny, zeszyt do robienia notatek w terenie, co najmniej 2 telefony komórkowe, długopisy oraz urządzenie elektroniczne zapewniające dostęp do Internetu (laptop, tablet, telefon komórkowy). Asystenci - licencjonowani przewodnicy miejscy będą służyć uczestnikom pomocą w ograniczonym zakresie.
6. Skład grupy reprezentującej szkołę może być różny w różnych etapach, zależnie od zainteresowań i kompetencji uczestników. Ten sam uczeń może reprezentować szkołę dowolną liczbę razy, jednakże w trakcie trwania gry nie można zmieniać uczestników.
7. Szkoły wyznaczą nauczyciela - opiekuna reprezentacji, który będzie przekazywał uczniom informacje o konkursie, pomagał w przygotowaniach przed każdym etapem, decydował o składzie reprezentacji i który wyznaczy jej lidera. Opiekun w czasie gry pozostanie w Bazie, nie może jednak pomagać w wykonywaniu zadań w sali ani w terenie.
8. W Projekcie przewidziano nagrody i upominki dla uczestników Konkursu.
9. Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie :
- sekretariat Rady Śródmieścia, p. Kazimiera Miszewska - tel. 58 661 90 68 /
kom. 508 288 051, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

- koordynator Projektu p. Ewelina Marciniak tel. 58 620 17 45 / kom. 693 049 012.

Suplement - Sugerowane lektury, z których można się przygotować do konkursu:

Kazimierz Małkowski, Bedeker Gdyński, Gdańsk 1995

Kazimierz Małkowski, Stanisław Podgórczyk, Przewodnik po trójmieście, Gdańsk 1979

Kazimierz Małkowski, Gdynia – przewodnik, Warszawa 1989

Agnieszka Walczak, Gdynia dla każdego, Gdańsk-Gdynia 2012

 

 

Wydarzenia

<<  Marca 2017  >>
 Pn  Wt  Śr  Cz  Pt  So  N 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Reklama
Reklama